In onze presentatie voor Makani leg ik de nadruk dat een middelgrote kmo uit een ‘klassieke’ industriesector gezond kan blijven én succes kan boeken met een duidelijke duurzame visie en duurzame uitwerking.
In onze presentatie voor Makani leg ik de nadruk dat een middelgrote kmo uit een ‘klassieke’ industriesector gezond kan blijven én succes kan boeken met een duidelijke duurzame visie en duurzame uitwerking.
Waarom is dit onvermijdelijk zo? Hoe kan je als impact ondernemer concurrentieel voordeel uitbouwen? Welke communicatie en klantrelatie past daarbij? Gert Linthout licht het praktisch toe aan de hand van Ray & Jules: ’s werelds eerste koffie geroosterd op zonne-energie.
De B Corp beweging is aan een opmars bezig, ook in ons land. Wil jij meer te weten komen over deze groeiende beweging van bedrijven die “business as a force for good” gebruiken? Neem dan deel aan deze sessie!
Na een korte introductie van The Shift tot de B Corp beweging en het certificeringsproces, deelt Laboratoires Expansciences, een gecertificeerde B Corp, haar ervaring. Via deze getuigenis ontdek je waar het B Corp certificaat voor staat, welke voordelen hieraan verbonden zijn en hoe het aanzet tot de creatie van duurzame partnerschappen.
Met burgers de energietransitie waarmaken, dat is wat Campina Energie doet. Sinds 2015 brengt het burgers samen om te investeren in de productie van hernieuwbare energie.
Na een bewust langzame start met vrijwilligers, kent Campina Energie momenteel een steile groei. Willem Janssens vertelt meer over het afgelegde traject, de projecten en de moeilijkheden en successen die Campina Energie op deze tocht tegenkwam maar ook hoe Campina Energie ondernemers zonder eigen investering kan ondersteunen in hun energietransitie.
Hoe investeer je in duurzame ondernemingen? Hoe gebeurd een fondsenwerving bij impact ondernemers? Hoe draagt een crowdfundingcampagne bij aan naamsbekendheid? Deze 3 topics bespreekt Raphaël in zijn keynote.
Glazoo, zo heet het nieuwe bedrijf dat Valérie Brabanders (25) samen met haar vriend Pieter heeft opgestart. Klanten sturen hun bestaand brilmontuur op, en Glazoo plaatst er nieuwe glazen in. “Betaalbaar en duurzaam”, zo luidt het verkoopargument. Een primeur voor ons land, bovendien.
Van het verkleinen van de afvalberg, het hergebruiken van monturen, het optimaliseren van de logistieke flow om overbodige verzendingen te vermijden tot het samenwerken met een Belgische (lokale) glasfabrikant. Stop met de wegwerkcultuur en kies voor duurzame initiatieven.
Handelsnaam: Makani vzw
BTW-nummer: BE0757.991.355
Adres: Huidevettersstraat 13/3
2300 Turnhout (België)
E-mailadres: info@makani.be