Programma

Ontdek hier het volledige programma, van begin tot einde.

Hieronder vind je het programma voor de online versie van Makani. Pick & match:

✔️ 10+ keynote speakers uit diverse sectoren.

✔️ 3 Q&A’s waarbij je vragen kunt afvuren op onze sprekers.

✔️ Ondernemers met wie je graag een gesprek wenst.

Daarnaast krijg je na het event een video-opname van alle sessies. Dit alles voor €25 waarbij de winst integraal naar het goede doel gaat. Dit jaar is dit Act4Change, een organisatie die jongeren aanzet om duurzaam te ondernemen.

Alles uitklappen +
  • #1 Introductie online programma


  • In dit online format openen we het gesprek voor ondernemen rond duurzaam ondernemen.
    #1 Intro
    Waar?
    Online te volgen

  • #2 Sprekers deel 1 (kies 1 van de 3)


  • Met A School Of Will bouwen we een leerprogramma voor Vlaamse ondernemers die zich willen laten omscholen als katalysator voor een inclusieve samenleving. Om tot een impactvol programma te komen, sprokkelen we inzichten en principes d’actions bij ondernemers in Marseille, Rotterdam en Antwerpen. Drie havensteden die vergelijkbaar én verschillend zijn.

    Dit project wordt gedragen door een dynamisch consortium bestaande uit Blenders, i-Diverso, Wetopia en Moving*Marseille, met de steun van het Europees Sociaal Fonds.

    #2 Keynote speakers
    Waar?
    Online te bekijken

  • Elke manager kent de belangrijkste financiële parameters van zijn/haar bedrijf, maar slechts weinig managers kennen ook de CO2-voetafdruk van hun bedrijf. In een economie die evolueert naar klimaatneutraliteit, is het echter van primordiaal belang dat bedrijven hun voetafdruk meten, opvolgen en reduceren.

    In deze keynote legt Kenneth Van den Bergh uit waarom het belang van carbon accounting in de bedrijfswereld toeneemt en hoe bedrijven hierop kunnen inspelen.

    #2 Keynote speakers
    Waar?
    Online te bekijken

  • #2 Sprekers deel 2 (kies 1 van de 3)


  • 'Stéphane geeft gedurende zijn key note zicht op het business model van een maaltijdbox. Hoe dit business model ontstaan is vanuit een duurzaamheidsfactor en het zich zo differentieert van de klassieke business modellen in de markt.'

    Volgende inhoud komt aan bod:
    - Retail (huidige modellen) zijn vooral aanbod gestuurd en 'afvalratio' van verse voeding is groot. Ons business model is vraag gestuurd waarbij enkel wordt aangekocht wat effectief ook verkocht is.
    - Last mile distributie van verse voeding duurzaam organiseren.
    - Het behouden van fresh food ecommerce in BE handen (textiel & technologie is voor 90% in NL handen)
    - Het aspect van lokaal inkopen en sourcen van BE producten
    - Wat drijft de consument?
    ° Verpakking
    ° Food waste
    #2 Keynote speakers
    Waar?
    Online te bekijken

  • Uiteraard wordt een webshop vaak geassocieerd met een zekere ecologische impact. Hoe kan je deze minimaliseren, in je supply chain en bedrijfsvoering? Hoe doe je aan duurzame marketing? Hoe start je al student-ondernemer met weinig middelen je eigen, duurzame bedrijf? Moenia legt het je graag uit in haar Keynote Talk! 
    #2 Keynote speakers
    Waar?
    Online te bekijken

  • #2 Sprekers deel 3 (kies 1 van de 3)


  • Met burgers de energietransitie waarmaken, dat is wat Campina Energie doet. Sinds 2015 brengt het burgers samen om te investeren in de productie van hernieuwbare energie.

    Na een bewust langzame start met vrijwilligers, kent Campina Energie momenteel een steile groei. Willem Janssens vertelt meer over het afgelegde traject, de projecten en de moeilijkheden en successen die Campina Energie op deze tocht tegenkwam maar ook hoe Campina Energie ondernemers zonder eigen investering kan ondersteunen in hun energietransitie.
    #2 Keynote speakers
    Waar?
    Online te bekijken

  • Glazoo, zo heet het nieuwe bedrijf dat Valérie Brabanders (25) samen met haar vriend Pieter heeft opgestart. Klanten sturen hun bestaand brilmontuur op, en Glazoo plaatst er nieuwe glazen in. “Betaalbaar en duurzaam”, zo luidt het verkoopargument. Een primeur voor ons land, bovendien.

    Van het verkleinen van de afvalberg, het hergebruiken van monturen, het optimaliseren van de logistieke flow om overbodige verzendingen te vermijden tot het samenwerken met een Belgische (lokale) glasfabrikant. Stop met de wegwerkcultuur en kies voor duurzame initiatieven.
    #2 Keynote speakers
    Waar?
    Online te bekijken

  • De B Corp beweging is aan een opmars bezig, ook in ons land. Wil jij meer te weten komen over deze groeiende beweging van bedrijven die "business as a force for good" gebruiken? Neem dan deel aan deze sessie!

    Na een korte introductie van The Shift tot de B Corp beweging en het certificeringsproces, deelt Laboratoires Expansciences, een gecertificeerde B Corp, haar ervaring. Via deze getuigenis ontdek je waar het B Corp certificaat voor staat, welke voordelen hieraan verbonden zijn en hoe het aanzet tot de creatie van duurzame partnerschappen.

    #2 Keynote speakers
    Waar?
    Online te bekijken

  • #3 Q&A sprekers (kies 1 van de 3)


  • In een live sessie vuur je via de app (smartphone of desktop) jouw vragen af op onze experts/sprekers rond duurzaam ondernemen.
    #3 Q&A
    Waar?
    Online te volgen

  • In een live sessie vuur je via de app (smartphone of desktop) jouw vragen af op onze experts/sprekers rond duurzaam ondernemen.
    #3 Q&A
    Waar?
    Online te volgen

  • In een live sessie vuur je via de app (smartphone of desktop) jouw vragen af op onze experts/sprekers rond duurzaam ondernemen.
    #3 Q&A
    Waar?
    Online te volgen

  • #4 Online matchmaking


  • Op het einde krijg je de kans om virtueel te netwerken. Kwam je een ondernemer tegen tijdens de sessies waar je graag mee wilt praten? Of kies op voorhand uit alle sprekers, experts en deelnemers. Ga voor jouw ideale match.
    #4 Matchmaking
    Waar?
    Online deel te nemen

Guido Evens

Guido Evens

Senior adviseur duurzaam ondernemen at Voka - Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen
Artemis Kubala

Artemis Kubala

Project manager Blenders
Kenneth Van den Bergh

Kenneth Van den Bergh

Co-founder Carbon+Alt+Delete
Moenia Ladhib

Moenia Ladhib

Founder - Ecossentials
Zonnige Kempen

Zonnige Kempen


Tom Domen

Tom Domen

Global head long term innovation Ecover & Method
Stéphane Ronse

Stéphane Ronse

Founder - Foodbag
Glazoo

Glazoo

Campina Energie

Campina Energie

Eva Ernst

Eva Ernst

HR-bedrijfscoach - I-Diverso

Jente Fillet

Jente Fillet

Communications Coordinator bij The Shift

Reserveer nu jouw plaats op Makani

Reserveer nu